dilluns, 10 de desembre del 2012


EL LLENGUATGE ORAL I L’ESCRIT

El llenguatge oral i l’escrit, classificació del llenguatge, instruments que formen part de la comunicació.  Altres conceptes  que hem conegut a  l’assignatura de  comunicació oral, escrita i digital.

·   Canal oral: competència comunicativa primària, compresa de manera auditiva mitjançant un conjunt de signes improvisats, modificables i immediats a part dels codis no-verbals. Format per un conjunt de normes establertes amb grau de formalitat baixa, on és reconeix la procedència dialectal de l’emissor. Un exemple de comunicació visual i al mateix temps transmesa de manera oral són els anuncis, els quals  hem treballat a classe i ens han permès fixar-nos en els detalls del llenguatge oral i aprofundir-lo una mica més.

      Segons Vigner: sistema de comunicació principal per a la interacció amb les altres.
  
Per una banda les activitats que hem dut a terme per practicar els conceptes esmentats  anteriorment han estat el: Qui ets, tu? la qual consisteix en  buscar un objecte, que et faci pensar en un company de classe i argumentant-ho. Jo per exemple, vaig escollir una nevera amb imants,  ja que la persona elegida, em fa pensar en aquest objecte, és molt sociable i conserva les seves amistats. Conjuntament amb això en vaig el·laborar un poema, on descric com és aquesta persona. Per saber més informació del què és i com es fa una descripció podeu anar el Blog de Josep Duran Llargués


Per l’altre banda hem realitzat la recitació d’un poema, en el meu cas la Fageda d'en Jordà, poema de la meva terra, Olot.

 

·  Codi escrit: competència comunicativa secundària, compresa de manera visual mitjançant un conjunt de signes, organitzats, preparats, elaborats  i revisats segons la opinió i circumstàncies del receptor, sense percebre les seves reaccions, escollint un tema per redactar, formal, privat,  dirigit a un públic i amb uns  objectius, rectificables abans de que arribi la informació escollida al receptor. En la qual el receptor reconeix els coneixements que l’emissor posseïx registrats en el cervell, pot decidir la lectura de l’informació de l’escrit: velocitat, ordre, entonació... sense saber la procedència dialectal de l’autor i amb un conjunt de normes establertes.

Tradicionalment el llenguatge oral és produeix abans que l’escrit. Elaborat pels Glosèmatics.

Els dos codis són iguals per la comunicació, independents, autònoms, relacionals; ja que comparteixen un conjunt de característiques, igual d’importants!

El mestre ha de tenir present  el  llenguatge,  coneixent-ne el seu codi d’actituds, valors i motivacions que el forma i com fer-lo servir momentàniament. Es va desenvolupant i ampliant amb la pràctica al llarg de la vida!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada