UN TRANVIA ANOMENAT TEXT
(Pagès,V, Barcelona : ed.Empúries,
1998)
Text que ens han proposat per a llegir a les classes de
Comunicació oral, escrita i digital, una activitat més d’aprenentatge. De la
qual els alumnes de primer any, estudiants d’Educació Primària em pogut aprendre
nous coneixements pel que fa a la comunicació, però concretament del text
escrit, un dels canals usats en la llengua
de cada un. De la qual ja n’havíem parlat en anteriors publicacions, sense
tanta concreció, més enllà de les característiques.
El llenguatge escrit es caracteritza per ésser un canal
etern i interurbà, competent per als éssers humans, format per signes gràfics,
útil per a relacionar-nos amb la resta de món, ens facilita la convivència, per
tant adquirim més seguretat per ésser ciutadans. Mitjançant els textes usem
canal escrit, aquest va entrellaçat a un codi que coneixen l’emissor i el
receptor per exemple la llengua catalana. El receptor ha de descodificar, donar un significat al missatge que rep tot i les circumstàncies en que es trobi,
tot i el soroll, possibles elements que dificultin la lectura del missatge. Per una banda i per a posar en pràctica els
coneixements esmentats hem portat a terme un exercici per a repassar-los, aquest
consisteix en ordenar un seguit de termes
com són: brut, impur, infecte, llardós, merdós, porc, ronyós... obtenint opinions i significats dels diferents companys de classe. Per tant descodificant la paraula, el missatge d’una manera o altra segons els
nostres orígens, el lloc d’on provenim.
Per altra banda hem redactat un text, en el meu cas una anècdota,
concretament per Nadal amb totes les
característiques que formen el text, escollint un tema, dirigit a un públic,
amb un objectiu, decidint com escriure’l. Presentant també la pluja d’idees
necessària per a elaborar l’anècdota, seleccionant-les i ordenant-les.
Cal dir que el text escrit posseeix més
formalitat, enteniment que el text oral.
Per tant
intentaré fomentar-lo cada vegada més en aquests anys que m’esperen d’estudis
d’educació, ja que considero que aquest
tipus de llenguatge és imprescindible per a la comunicació de l’infant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada